Cityguide, Hotmoment, Hotspots
Comment 1

Vegan Parijs city guide: deel 1

Parijs is mijn favoriete stad in Europa. Ik ben er helemaal verliefd op: de mooie gebouwen, de sfeer op straat, de mooie winkeltjes en restaurants, goede wijn en uiteraard de Seine die zo mooi door de stad stroomt. Ik probeer er elk jaar minimaal één keer naar toe te gaan om op de hoogte te blijven van de nieuwste koffiezaakjes, leuke restaurantjes en winkels. Afgelopen maand was ik er weer en ik heb een stadgidje voor jullie gemaakt van dit bezoek aan deze mooie stad. Uiteraard met veel vegan eten en leuke koffiezaakjes.

We vertrokken al vroeg vanuit Amsterdam. Om 20 voor 6 in de ochtend kwam de Uber taxi en bracht deze ons naar Amsterdam Centraal zodat we de Thalys van 6.15 uur konden pakken. Deze vroege rit was tijdens het boeken erg voordelig en sprak mij ook aan omdat we daardoor extra veel aan onze eerste dag in Parijs zouden hebben.

Bij aankomst regende het helaas in de stad. We gingen snel naar ons hotel om onze tassen te dumpen. Omdat we zo vroeg waren konden we nog niet inchecken, maar dat vonden we niet erg. Toen de tassen in het hotel achtergelaten waren gingen we op pad om allereerst even een koffietje te scoren. We hadden het geluk dat ons hotel in een hele fijne buurt lag, Pyramides, midden in Parijs. Pyramides is de Japanse buurt en je vind hier onwijs veel sushi en ramen tentjes. Daarnaast is het ook gewoon nog steeds in de fancy hoek van de stad en zitten er dus ook chique restaurants en modezaken.

Eén van mijn favo plekjes voor een snelle koffie is Café Kitsuné op 51 Galerie de Montpensier. Kitsuné is een modemerk en platenlabel en heeft ook diverse cafetjes door heel Parijs. Dit zijn superhippe zaakjes met heerlijke koffie, zoetigheden en ijsjes. Zo fijn! Wij dronken hier een lekkere koffie met sojamelk. Dit is heel fijn want in Parijs is sojamelk nog niet zo normaal als bij ons.

Dit filiaal van Café Kitsuné zit in een heel mooi hofje, waar je nog meer leuke zaakjes en winkeltjes kan vinden. Toen wij er waren was het helaas slecht weer, maar normaal vind ik het heerlijk om met mijn koffietje buiten op een bankje te gaan zitten onder de bomen, met uitzicht op de fontein.

Na ons koffietje konden we er weer even tegen aan. De regen was verhoorlijk deprimerend want het stopte gewoon helemaal niet. We besloten dat deze dag dus uitermate geschikt was voor een museum. Maar eerst moesten we natuurlijk even lunchen. Hiervoor pakten we de metro naar het 3e arrondisement en gingen we naar Neo Bento op 5 Rue des Filles du Calvaire.

Neo Bento is een superleuk zaakje waar je echt fantastisch kan lunchen. Je stelt hier je eigen bento box (Japans concept van een lunchbox) samen. Elke dag zijn er andere gerechtjes om uit te kiezen en ook voor vegans zijn er hele goede opties. Het was heel leuk want toen ik aan het meisje achter de balie wilde uitleggen wat vegan precies is vertelde ze dat ze zelf ook veganist is. Superleuk! Ik wist gelijk dat ik me geen zorgen hoefde te maken over het eten.

Wij betaalden hier ongeveer 13 euro per persoon voor een grote hoeveelheid eten waar we echt goed op door konden de rest van de middag. Alles smaakte heeeerlijk! Ook was het fijn dat we gratis limonade konden pakken. Dit schattige zaakje is echt een aanrader!

Na de lunch was het echt tijd om de regen even te ontlopen. We pakten de metro richting het Museum Palais de Tokyo op 13 Avenue du Président Wilson. Ik heb hier helaas geen foto’s gemaakt maar ik raad jullie allemaal aan er heen te gaan! Ik vind dit één van de mooiste en leukste musea ooit! Het is zo bijzonder, bizar en mooi tegelijk en de expo’s zijn echt heel wat anders dan je normaal ziet. Heel erg gaaf!

Na ons tripje in het museum stapten we weer de regen in. Het was er helemaal koud van geworden buiten en het was zo vermoeiend om de hele tijd rillerig onder een paraplu te lopen dat we besloten om naar het hotel te gaan om uit te rusten. Onderweg gingen we nog even langs de supermarkt voor wat lekker zoals bacon pringles (vegan! hoe bizar?), fruit en sap. Ook vonden we nog een leuk zaakje ,Vegetaï, waar we smoothies en vegan gebakjes afhaalden om lekker op te eten op de hotelkamer.

Na een poosje op onze hotelkamer gerust te hebben (inclusief een dutje!) was het tijd om ons klaar te maken voor het diner. We hadden om 19.30 gereserveerd bij het restauraantje DUNE op 20 Rue Keller. Dit is een restaurantje dat normaal één vegan thema avond per week heeft en de rest van de week gewoon een menu met
dierlijke producten serveert. Nu hadden ze echter gedurende heel augustus een vegan thema en kon je er elke dag terecht voor puur plantaardig eten.

Het was echt supergezellig en knus. Echt zo’n zaakje waar je graag naar binnen zou gaan als je er langs zou lopen. Ook was de wijn erg lekker. Het eten was erg lekker en smakelijk. Een aanrader!

Na het eten liepen we nog even door de buurt op zoek naar een leuke kroeg maar we konden niet meteen slagen en door de stortregen raken we zo gedemotiveerd dat we uiteindelijk lekker naar het hotel gegaan zijn, waar ik een warm bad heb genomen en lekker mijn bedje in kroop.

Ga jij ook graag naar Parijs? Wat vind je van deze tips? Ben je van plan er één te proberen? Stay tuned voor de Parijs gids deel 2 & deel 3!

Advertisements

1 Comment

1. Leuk artikel.
    Wij gaan eind dit jaar, met de kerstperiode naar Parijs. We hebben er in het verleden reeds geweest maar hebben Paris By Night nog niet gezien en ook de stad in de kerstperiode niet.